ضوابط و مقررات فروشگاه
سیاست قیمتگذاری
• هدف چیستاتک این است که کالاها در وبسایت، همواره بر پایه مشتریمداری ارائه شوند، با این حال ممکن است قیمت کالاها به دلیل نوسانات بازار در بازههای زمانی مختلف شامل تغییراتی باشند. بنابراین درنظر داشته باشید که پس از ثبت سفارش و تایید در سایت چیستاتک به هیچ عنوان امکان تغییر قیمت محصول (کاهش یا افزایش) در فاکتور وجود نخواهد داشت.
• در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت چیستاتک به طوریکه قیمت کالا تفاوت فاحش با ارزش ریالی آن در عرف بازار داشته باشد، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای چیستاتک محفوظ است. چیستاتک در اسرع وقت وجوه دریافتی را نهایتا طی ۷۲ ساعت کاری به حسابی که واریز وجه از آن انجام شده عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت چیستاتک میپذیرد که از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعا و اعتراضی نخواهد داشت.
ثبت، پردازش و ارسال سفارشات
• کاربر گرامی؛ تایید و پرداخت فاكتور توسط شما به منزله تایید تمامی موارد در بخش مقررات سایت چیستاتک است.
• پس از ثبت سفارش، امکان تغییر روش ارسال و آدرس حمل وجود نخواهد داشت.
• طبق دستور مراجع قضایی، درصورتی که شما بهعنوان کاربر چیستاتک سفارشی ثبت نمایید، کالاها صرفا به شما به عنوان خریدار یا تحویل گیرنده معرفی شده از جانب شما پس از ارائه و بررسی اسناد هویتی، قابل تحویل میباشند. چیستاتک به عنوان یک فروشگاه اینترنتی موظف به احراز هویت تحویل گیرنده و تطبیق اطلاعات هویتی درج شده در سایت با اسناد هویتی و تصویر برداری از آن ها در خرید های بیش از صد میلیون ریال معادل ده میلیون تومان میباشد.
• کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت چیستاتک به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه، در صف پردازش قرار میگیرند. چیستاتک همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در چیستاتک به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای چیستاتک محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
• چیستاتک تمام تلاش خود را به کار میگیرد تا سفارشات شما را در سریعترین زمان ممکن به دستتان برسد، اما در نظر داشته باشید که در ایام خاص مثل اعیاد و جشنوارهها به دلیل افزایش حجم سفارشات، ممکن است ارسال بستهها به طور موقت به طول بیانجامد.
• در صورت وجود اشکال و یا انصراف خریدار برای عودت کالا خریدار موظف است کالا را همراه با همه لوازم به درستی بستهبندی کرده و آن را بیمه حمل نموده و به آدرس چیستاتک ارسال نماید؛ در صورت آسیب رسیدن به کالا در حین حمل در صورتیکه کالا بیمه نشده باشد و به درستی بسته بندی نشده باشد مسئولیت آن بر عهده خریدار است.
• در صورت پرداخت بوسیله كارت و یا واریز به حساب، باید شماره فیش بانكی و یا چهار رقم آخر کارت بانکی به همراه نام صاحب حساب و زمان دقیق پرداخت را در قسمت مربوطه ثبت نمایید، پس از ثبت مشخصات پرداخت، این مشخصات توسط چیستاتک كنترل شده و پس از تایید پرداخت به اطلاع شما خواهد رسید. ضمنا مرحله تایید پرداخت برای پرداختهای کارت به کارت و یا واریز به حساب تنها در روزهای کاری ممکن میباشد.
• در صورت انتخاب روش “پرداخت در محل” امکان لغو سفارش برای چیستاتک تا ۲۴ ساعت پس از ثبت سفارش محفوظ است.
• درصورتی که خریدار مبلغ سفارش را بهصورت آنلاین پرداخت نماید و در زمان تحویل کالا در محل حضور نداشته باشد، جهت ارسال مجدد با خریدار تماس حاصل میشود درصورتی که تا ۲۴ ساعت خریدار پاسخگو نبود حق لغو سفارش برای چیستاتک محفوظ است.
• مشتری گرامی، درصورتی که روش “ارسال ویژه کالای سنگین (حمل تا طبقه چهارم) ” را برای دریافت سفارشتان انتخاب کردهاید، چنانچه پلههای منزل شما تا ۶ عدد باشد، منزل در طبقه اول واقع شده است. پلههای بیش از ۶ عدد مشمول مقررات طبقه دوم میشود.
خسارت در حمل و نقل
• در هنگام دریافت سفارش، شما بهعنوان خریدار حتما باید بستهبندی سفارش را بررسی نمایید تا در صورتیکه نقصی در بسته و یا محتوای آن در اثر حمل پیش آمده باشد آن را در حضور مامور شرکت حمل و نقل بهصورت رسمی صورت جلسه کرده و از دریافت کالا خودداری نمایید و مراتب حداکثر ظرف 24 ساعت به چیستاتک اطلاع داده شود تا چیستاتک بتواند پیگیریهای لازم را انجام دهد.
• در صورت ارسال کالا توسط شرکت های حمل و نقل مسئولیت تمامی كالاها در هنگام ارسال بر عهدهی شركتهای حملونقل و یا بیمهكننده شركت حملونقل میباشد و تمامی کالاهای گران قیمت از قبیل موبایل، تبلت و لپ تاپ بیمهی حمل میگردند. چیستاتک نیز پیگیر درخواستهای مشتری از شرکت حملکننده خواهد بود.
• خریدار موظف است تا ۲ ساعت پس از دریافت سفارش آن را از نظر ظاهری بررسی نماید و در صورت داشتن هر نوع اشکال ظاهری، شرح اشکال را به چیستاتک اعلام نماید؛ در صورت تاخیر در اعلام مشکل ظاهری چیستاتک مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
• چنانچه كالای خریداری شده دچار نقص و ایراد فنی باشد و مشتری طبق شرایط ضمانت هفت روزهی چیستاتک ظرف 7 روز کاری از زمان دریافت کالا، اقدام به استرداد کالا به چیستاتک نماید، هزینه ارسال ناشی از استرداد کالا، بر عهده چیستاتک خواهد بود.
• امکان عودت وجه تنها به حسابی که از آن حساب کالا خریداری شده است وجود دارد و چیستاتک از واریز وجه به حساب شخص دیگر یا شماره حساب دیگر معذور است